Poszukiwacz nieznanego świata **
- Dowiedziała/ał się, gdzie w najbliższej okolicy mieszkają osoby niepełnosprawne.
- Nawiązała/ał kontakt z dzieckiem niepełnosprawnym(rówieśnikiem), dowiedziała/ał się, na czym polega jego niepełnosprawność.
- Zaprosiła/ił zaprzyjaźnionego niepełnosprawnego kolegę na zbiórkę.
- W dowolnej formie pomagała/ał niepełnosprawnemu- koleżance/ koledze.
- Poznała/ał kilka zwrotów grzecznościowych w języku migowym.
Odkrywca nieznanego świata ***
- Poznała/ał system pomocy społecznej w swojej gminie, odnalazła/odnalazł instytucje wspomagające osoby niepełnosprawne.
- Wraz z zastępem przeprowadziła/ił zwiad po swojej miejscowości, odnalazł miejsca trudne do pokonania przez osoby niepełnosprawne ruchowo. Przedstawiła/ił projekt ich likwidacji.
- Przygotowała/ał i przeprowadziła/ił kilka gier i zabaw na zbiórce zastępu, w której brały udział również dzieci niepełnosprawne.
- Przeprowadziła/ił krótką rozmowę w języku migowym, poznała/ał technikę posługiwania się alfabetem Braille’a.
- Brała/ał udział w kweście ulicznej, sprzedaży cegiełek lub innej akcji zbierania pieniędzy na cele społeczne.